poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Hot-dog z cukinii


Potrzebny czas: 40 minut
Moja ocena: 4+

Składniki (na 2 hot-dogi):
- 2 średnie cukinie
- 2 parówki lub frankfurterki
- ser żółty (ok. 60 g)
- sól
- ketczup

Przygotowanie:
Cukinie dokładnie myjemy i przekrajamy wzdłuż na pół. Wydrążamy małą łyżeczką gniazda nasienne. Cukinie można trochę posolić. Władamy cukinie do nagrzanego piekarnika (na 180 C) na około 20 minut.
Ser żółty trzemy na tarce o średnich oczkach. Nakładamy połowę sera na pierwsze połówki upieczonej cukinii, na to kładziemy parówki i zapiekamy około 10 minut. Po tym czasie wyjmujemy cukinie z piekarnika i posypujemy parówki pozostałym serem. Nakładamy na nie drugie połówki cukinii i pieczemy kolejne 10 minut.
Podajemy z ketchupem lub musztardą - jak kto woli.

Kilka dodatkowych słów:
Do tego przysmaku zainspirował mnie program kulinarny, który oglądałam w Prowansji. Wprawdzie nie pamiętam jak dokładnie wyglądało przygotowanie tamtego hot-doga, ale postanowiłam przygotować według swojego pomysłu. Wyszło bardzo pysznie. Takim daniem można przekonać dzieci do jedzenia warzyw. :)
A do picia podałam mój ulubiony koktajl z mango, który przygotowuję z dojrzałego mango z dodatkiem wody mineralnej - pycha!



5 komentarzy:

  1. Genialny pomysł :) Super zastępstwo za niezbyt zdrową, hot-dog'ową bułę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś geniuszem!! Pomysł rewelacyjny :)))
    pozdrawiam ciepło,
    szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. zachwycająca kreatywność w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł na "fastfoodową" cukinię ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. łaaaa!! to po rpostu fenomen. tak, zdecydowanie jesteś genialna.

    OdpowiedzUsuń