wtorek, 28 sierpnia 2012

Kurczak po jamajsku


Potrzebny czas: 1h 40 min
Moja ocena: 4-

Składniki (dla 4 osób):
- 4 udka kurczaka
- 4 ćwiartki kurczaka
- 0,5 kg dyni
- 300g odsączonej kukurydzy z puszki (odsączona) - 
- 1 puszka pomidorów (400 g)
- 250 ml bulionu
- 1 zielona papryka
- posiekany 2,5 cm korzeń imbiru
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 60 g soczewicy czerwonej
- 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
- sól
- oliwa

Przygotowanie:
W rondlu rozgrzać oliwę i podsmażyć z każdej strony kurczaka, ciągle odwracając aby przyrumienić na złocistobrązowy kolor. 
Cebulę obrać i pokroić w talarki. Ostrym nożem pokroić w kostkę miąższ z dyni. Paprykę wydrążyć i pokroić w paski. 
Piekarnik nagrzać do 190 C. Odlać nadmiar tłuszczu z rondla, następnie poddusić cebulę, dynię i paprykę. Potem dodać imbir, pomidory, bulion i soczewicę. Doprawić do smaku solą i pieprzem cayenne. 
Rondel przykryć i wstawić do piekarnika na mniej więcej godzinę, dusić, aż warzywa będą miękkie, a z mięsa zacznie wypływać klarowny sos.
Dodać kukurydzę i dusić jeszcze przez 5 minut. Podawać na ogrzanych talerzach z chrupiącym pieczywem.

Kilka dodatkowych słów:
Inspirację na przepis znalazłam w książce "Dania niskotłuszczowe - najlepsze przepisy z całego świata". Danie jest ciekawe w smaku - słodko pikantne. Niestety nie udało mi się dostać zielonej papryki, dlatego dodałam czerwoną. Jednak wydaje mi się, że zielona jest lepszym wyborem, gdyż czerwona sprawia, że potrawa jest zbyt słodka. Zielona przełamuje ten smak. Ponieważ kurczaka przygotowałam na obiad dlatego podałam go z ryżem zamiast pieczywa.

1 komentarz: