piątek, 3 sierpnia 2012

Sałata z melonem i kozim serem


Potrzebny czas: 15 minut
Moja ocena: 5

Składniki (dla 2 osób):
- 250 g rukoli
- 100 g koziego sera (pleśniowego lub twarogowego - jak kto lubi)
- 1/2 melona (mój ulubiony to magenta)
- garść pistacji
- kilka nasturcji
- sos balsamiczny z sokiem pomarańczowym

Przygotowanie:
Rukolę dokładnie myjemy. Ser kroimy w kostkę. Melona obieramy i kroimy w kostkę. Pistacje łuskamy i przedzielamy na pół. Nasturcje płuczemy pod wodą i odrywamy listki.
Na talerzu układamy rukulę, na niej kładziemy kawałki melona oraz kozi ser. Posypujemy pistacjami oraz płatkami nastrurcji. Na koniec polewamy niewielką ilością sosu. Należy pamiętać, że sos dodajemy przed samym podaniem - w innym wypadku sałata oraz płatki zmiękną i stracą wygląd oraz smak.

Kilka dodatkowych słów:
Do przygotowania sałaty zaispirowała mnie Prowansja i wszystko to co lubię w niej najbardziej, a także moja koleżanka, która często przygotowuje sałatę z kozim serem w swoim domu. Jej przepis wykorzystam kolejnym razem. :)
Nasturcje dostałam od Boli, na naszym kolejnym już spotkaniu blogerek. Jeszcze raz bardzo dziękuję! Kwiaty nie tylko dodają pięknego wyglądu ale także są miłą niespodzianką dla gości. Polecam!

3 komentarze:

  1. Liffko! Wspaniała sałatka i piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam Cię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Anno-Mario! :) Również pozdrawiam bardzo serdecznie.

      Usuń