wtorek, 21 sierpnia 2012

Zupa z dyni z pomidorami


Potrzebny czas: 60 minut
Moja ocena: 5

Składniki (dla 4 osób):
- 0,6 kg dyni
- 500 ml sosu pomidorowego
- 1 łyżka oliwy
- kawałek imbiru
- 1 mała papryczka chilli
- 1 ząbek czosnku
- 250 ml mleka kokosowego
- 200 ml wody
- sól
Dodatki:
- 1 puszka ciecierzycy
- kozi ser (długodojrzewający)
- ziarno słonecznika

Przygotowanie:
Surową dynię dokładnie umyć i pokroić na średniej wielkości kawałki - razem z pestkami, miąższem oraz skórką. Piec w rozgrzanym piekarniku (200 C) na blasze przez 30 minut.
W tym czasie drobno posiekać imbir, czosnek oraz chilli.
Upieczoną dynię chwilę przestudzić, wyciąć miąższ oraz obrać ze skóry.
W garnku rozgrzać oliwę, dodać imbir, czosnek oraz chilli i smażyć na wolnym ogniu około 1-2 minut. Dodać dynię i smażyć kolejną minutę cały czas mieszając. Dodać sos pomidorowy, wodę i zagotować. Doprawić solą. Gotować około 5 minut, dolać mleko kokosowe i ponownie zagotować. Całość zmiksować.
Podawać z ciecierzycą, kozim serem oraz ziarnami słonecznika.

Kilka dodatkowych słów:
Do dzisiejszej zupy zainspirował mnie przepis zamieszczony na kwestiismaku. Wprawdzie przygotowałam zupę ze sporymi własnymi zmianami, jednak zupa wyszła wyśmienita. Polecam!

3 komentarze:

  1. raz jadlam zupe z dyni i bardzo mi smakowala!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy nie jadłam zupy z dyni z dodatkiem pomidorów lub sosu pomidorowego - ciekawa jestem jej smaku. Kolor ma bardzo ładny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to również był mój pierwszy raz jeśli chodzi o takie połączenie :) ale wyszło super.

      Usuń